Pages

Search This Blog



wElCOME aLL...

aLL abOard....

Come AnD LeTS jOin Me To The AdvenTuRe Of My Life...
(AdvEnTure Lah SgT..iT WAS JuS iNViTATAtIOn To TreAT hAHAha..)

My LifE, sAD, hAPPy wILL bE sHARE wITH u...

NjOY... =)



Monday, April 26, 2010

Label...

aku teringat kata2 kawan ku...lecturer dia selalu berkata " jgn jadi lawyer yg hanya pakai kancil"..

or atau kata2 kawan aku yang mana aku pun dah lupa namanya...lecturer dia selalu cakap " jgn jadi mcm org melayu yg makan nasi campur dan hanya pesan air sirap "....

Puas aku pikir...knp mereka yg claim mereka ni cerdik mesti melabelkan sesuatu mcm tu sekali...benci benarkah mereka dgn 2 benda diatas?

I mean... what's wrong with kereta kancil and that damm poor air sirap (yg sampai sekarang kalo aku tgk air sirap tu aku rasa kesian...boleh tak?)

knp asal jenama malaysia je...sume org kondemn...sumer org kutuk..tak bagus lah...takde kualiti lah...tak standard lah....knp kalau jenama luar negeri tu sumer bagus...

apa dia pikir kalo die pesan air fresh orange she far better from others? dun think so..

i mean..budaya melabel2 kan org masih menebal dlm masyarakat org melayu..yg pikir mereka lebih bagus dari org lain pada hal hampas jer..

No comments:

Post a Comment