Pages

Search This Blog



wElCOME aLL...

aLL abOard....

Come AnD LeTS jOin Me To The AdvenTuRe Of My Life...
(AdvEnTure Lah SgT..iT WAS JuS iNViTATAtIOn To TreAT hAHAha..)

My LifE, sAD, hAPPy wILL bE sHARE wITH u...

NjOY... =)



Thursday, April 22, 2010

kemaafan dendam terindah...

apa "kemaafan dendam terindah" itu??

aku pun tak paham..tapi bile melaluinya sendiri baru aku paham maknanya...

diriku sebegini..mmg susah benar untk maafkan org setelah org itu menyakiti hati dan mengguris perasaan ku...

aku rasa korang pun sama kan?? atau at least ambik masa untuk memaafkan org terbabit..

tapi kejadian mlm itu telah menyedarkan aku yg amarah itu bukanlah jalan terbaik untk menyelesaikan masalah..masalah takkan selesai dgn pertengkaran..duduk dan mungkin menangis boleh meleraikan sedikit ketegangan...berkata jujur dan percaya lah pada luahan haiti sendiri..mendengar masalah sebelah pihak dan menganalisa situasi tersebut dapat menyelamatkan keadaan...berterus terang tentang kelemahan diri sendiri dan biar pihak yg satu lagi tahu kelemahan diri kita in order to let them know our real situation and help them to UNDERSTAND us..kemaafan itulah jalan yg terbaik..

ah..ah...

hujahan aku ngak abes lagi dong...

mungkin selepas itu korang akan rasa 2 benda ni:
pertama rasa BODOH (-tive)
dan kedua rasa BANGGA dan HEBAT (+tive)...

aku merasai nya dan sebab itu mau berkongsi..

bisikan syaitan itu ada di dlm hati kita...kekadang kita mngikut hati dan bukan akal fikiran...

selepas memaafkan org, haruslah kita bersikap positif..mmg akan ada sikap negatif bercampur baur..tapi tinggalkan sikap negatif tersebut dan yakinlah kita akan beroleh kemenangan dalam kekalahan...

tepuk dada tanyalah iman...

1 comment:

  1. x pe la beb sabar saje la...
    semua yg jadi ada la hikmah nye...
    lets enjoy...

    ReplyDelete