Pages

Search This Blog



wElCOME aLL...

aLL abOard....

Come AnD LeTS jOin Me To The AdvenTuRe Of My Life...
(AdvEnTure Lah SgT..iT WAS JuS iNViTATAtIOn To TreAT hAHAha..)

My LifE, sAD, hAPPy wILL bE sHARE wITH u...

NjOY... =)



Thursday, April 22, 2010

cerita kanak2 aku...

aku masih ingat dulu waktu kt sekolah kumai dalam darjah 6 or 5 mcm tu aku ade kwn dgn sorng anak cikgu ni nama dia madihah...tak sure dia kenal aku lagi ke idok..

si madihah ni selalu kena gastrik...sbbnya dia sllu tak mkn sewaktu rehat...she's either finish homework die or sleep..

ade sekali tue si madihah ni kena serang gastrik...nangis2 lah dak tue sorang2 sambil tutup muka sia kt atas meja...huhuhuhuhuhu...sound effect..aku kesian tgk die..aku tegur..kenapa? sakit ke demam ke? cess concern lah kunun...

die geleng2 kepala...

aku kata knp lagi..

die nangis dan terus geleng kepala...tudung mmg dah abes basah dgn airmata + hingus dah....

pas tu ade kawan2 len cakap die tak mkn lagi.. (cess dlm hati berkata takkan lah anak cikgu tak de duit nak beli mknn kan?) rupenye btol..die tak mkn lagi..

aku dgn rela hatinye dan suci hatinya kongsi duit untk belikan madihah ni laksa kt kantin sekolah...masa aku sekolah dulu laksa/ns goreng / mee sume 30 sen..air 10 sen jer...hari2 mak bagi duit blanje 50, kadang2 30 jer...sedeh....

aku ada duit 20 sen je waktu tue...cmne nak belikan madihah ni makanan eh? kebetulan kawan aku ni mak dia berual kat depan umh die..kaya lah sikit dari aku barang 30 sen...

nak jadikan citer kitorng pakat belikan dak ni laksa 20 +30 = 50..waktu ni mmg laksa 50 sangat banyak lah...haha.. kitorng bw pinggan makcik kantin tu masuk kelas walaupun tak bole.. ah slamber..niat da suci murni giler ni...bagi dak minah ni makan puas2...punye lah pelahap die mkn...huhu~ seronok tol tgk dia mkn...lapa sgt kot...

dah besar ni baru aku terpikir.....

alangkah bagusnye jadi kanak2....hati masih lagi bersih dan putih..bukan mcm sekarang nih! penuh dgn habuk debu..silap2 najis mughallazah pun ade hehehehehe...

hati kanak2 ni sgt murni.. tgk org tak de duit..kesian..tak pikir panjang (risiko mak nanye "mana duit balen (balance) blanje aok ni" grrrrr...terbeliok mata mandang kita..hehe.. terus tolong / blanje kwn dlm kesusahan..tak reti pikir hal sendiri lagi..jauh sekali nak plan nak g shopping baju ke apa untuk diri sendiri..

tapi sekarang sedih...dah besar ni dah tak perasaan mcm tue..perasaan mau tolong org sepenuh hati....knp tak leh maintain sikap tolong menolong mcm dulu? knp hati tidak seputih kapas seperti dahulu?

sekadar mengimbau zaman kanak2 dan untuk renungan diriku..

No comments:

Post a Comment