Loading...

Pages

Search This Blog

wElCOME aLL...

aLL abOard....

Come AnD LeTS jOin Me To The AdvenTuRe Of My Life...
(AdvEnTure Lah SgT..iT WAS JuS iNViTATAtIOn To TreAT hAHAha..)

My LifE, sAD, hAPPy wILL bE sHARE wITH u...

NjOY... =)



Monday, August 1, 2011

~~Ramadhan come again!~~

hye there...it has been long time since im not writing anything here...he he he...




life has been so busy and hectic nowaday as im grow old..dah tua....




kerja dgn private mmg cenggini lah...btul tak?..with no broadband whatsoever at the house, my chance to update this blog is very restricted and limited by office hour only.... but anyway i try must best to visit this blog as frequent as possible for those who follow me and most important is for myself to muhasabah diri...=)




so guys, Ramadhan come again!! ... fuhhh punya lah semangat nak menyambut nya..almaklumlah hari pertama kan? tak tahu lah hari seterusnya camne? xcited as first day or not..ha ha..

insyalh hopefully we all will take this oppurtunity to perform "ibadah" to our Creator as mush as we can and better than last year....

so long....daaaaaaaaa...

Wednesday, January 26, 2011

perkara yg ingin saya tulis ini sgt tidak menyenangkan hati saya... saya tahu bahawa perasaan dendam dan marah tidak akan membawa saya kearah yg lebih baik atau dlm kata len kemana2..malah perasaan itu dan kedukaan itu akan terus mengekori kita sepanjang hayat kita jika kita tidak cuba untk melupakan dan memaafkan...

mungkin benar kata org @ bait2 lagu pussy cat dolls "be careful what u wish for, coz u might get it"... saya tidak pernah bersikap begini sebelom ini...dgn mana2 mantan saya sekali pun..tetapi berlainan dgn dia...saya mengganggap dirinya adalah apa yg saya idamkan...cool, style dan sgt sensetif terhadap perasaan pempuan...semuanya perfect..tanpa saya sedari..saya sgt mendambakannya sehingga saya sungguh tidak dpt melupakannya dan diluka sebegini....

saya tahu diri ini sudah punya pengganti begitu jg dirinya..namun setiap kali suara itu menjengah ke telinga....dun know how to explain...tp saya seperti dipukau dan berada di dunia lain

Saya tahu...semua ini hanya untuk menguji cinta saya pd sang tunang..tetapi demi Allah bila..dia bertanya "awk masih sygkan saya?" mau saja aku menjawap ya....

jadi mengapa telah 4 tahun dia masih mengganggu? menelefon....? kenapa tidak di delete saja nombor saya? mengapa tidak dilupakan saja saya? jawap nya hampir membuat saya terkesima..kerana rasa bersalah....kerana mengganggu saya dgn masalah cinta sewaktu final exam dan luahnya lg dia akan tambah rasa bersalah jika saya kandas...lalu memohon maaf keran bersikap tidak matang dan melakukan begitu pd saya..

dan kini ..sepanjang 4 tahun..dia menelefon saya semata2 kerana perasaan bersalahnya pd saya...

mmg dahulu kerana rasa sedih dan rasa seperti dianiaya saya pernah berdoa pd Allah agar membuat dia tidak dpt melupakan saya....

dan kini saya lah yg sgt terseksa...kerana berdoa begitu saya yg terluka... setiap kali dia menelefon dada ini bagaikan dikoyak2....
dia memohon saya memaafkan nya barulah hatinya akan tenang....(tp bagaimana hati saya???) saya sudah tidak sanggup menanggung...
jadi kali ini saya ingin memohon pd Allah supaya lepaskanlah perasaan ini terhadapnya...buatkan lah dia lupa akan hal yg lalu...bukan untuk kebaikannya...bukan...tapi untuk diriku sendiri...agar hati ini tenang dan tidak bercelaru....agar aku tidak perlu menjejak luka2 lama..agar aku tidak perlu melayan panggilannya lg slpas ini..lepaskanlah dia Ya Allah....lenyapkanlah dia dari ingatan ku..saya tidak mahu lg tahu akan dirinya...saya tidak mahu lg tahu akan perihalnya...saya tidak mahu lg disakiti olehnya...saya mahu bahagia Ya Allah........

Monday, November 22, 2010

RESTLESS

di saat dan ketika ini saya rasa sungguh gelisah dan restless...i must do sumthing... lalu saya membiarkan kedinginan udara aircond untuk sekurang-kurangnya membekukan perasaan itu...
at least for a while...
marah kpd diri sendiri kerana terlalu senang digula-gulakan mereka...cuba memujuk hati bahawa kehidupan saya juga tidak lah begitu teruk..
Menyedari bahawa hidup mereka juga tak lah begitu indah spt dikhabarkan..mungkin sekadar mahu menspycho org sekeliling...
walaupun tidak mempunyai segala benda itu, saya tetap happy..saya harus bersyukur tuhan telah mengurniakan hidup yg baik kpd saya..famili yg menyayangi saya, si encik bakal suami yg sgt baik, dan segala kurniaan Nya yg saya sendiri tidak sedar ada diberi kpd saya.. Alhamdulillah..segala nya saya terima dgn besar hati..
tapi apa yg baik tentang itu..saya tetap bangkit untuk membangunkan diri saya dan terus memasang azam..bahawa saya boleh melakukan semua itu..atau buat yg lebih baik dari sekarang..dan tak mustahil usaha itu akan berhasil..Insyallah..Tuhan berilah redhaMu dan rahmatMu kpdku..

mengapa..


Pada 30.10.2010 yg lalu Allah Taala telah mengizinkan saya dan bakal encik suami melangsungkan pertunangan.. Alhamdulillah.. segalanya berjalan dgn lancar.. saya sgt gembira.. syukur.. siapa yg tidak hanya selangkah lagi utk membina impian kasih..dan segelintir benda yg "busuk" saya simpan saje dlm hati..


melihat pada jemaah undangan sejenak saya terpikir mengapa kawan2 yg dekat tidak menghadirkan diri tetapi kawan yg jauh berinisiatif utk dtg.... mungkinkah tak sudi..busy atau apakah..saya sendiri tidak tahu..


sebagai manusia saya berhak untuk rasa kecewa sedikit...saya tidak mahu tergesa2 bertanya kan pd mereka...cukup segan rasanya..jika org tak sudi kita tidak boleh memaksa kata seorang kawan..hmmm..bukan tidak rapat...diner bersama, sarapan bersama, beriadah bersama malah spending weekend bersama jika ada kelapangan..


lama juga saya memikirkan perkara ini dan kini saya tahu..apa kah masalah nya...mungkin inilah balasan dari tuhan...mengapa yer?


selama ini jika ada kenduri di kampung saya tidak pernah menghadirkan diri..apatah lagi bergotong royong bersama veteranita-veteranita di dapur..perkara tersebut tidak pernah saya buat seumur hidup saya kecuali kalo kenduri saudara-mara sahaja..


dan sekarang...tibalah giliran saya..serve me right... maaf kawan2 semua kerana beranggapan buruk terhadap kalian..semua ini bukan salah kalian tetapi dari saya...Allah hanya menjadikan sebab..tetapi sebab itu datang dari kesalahan diri saya sendiri...


Dengan itu saya berasa lega kerana selama ini saya menganggap kesalahan tersebut datang dari anda-anda walhal segalanya datang dari perbuatan saya sendiri...maaf kan saya..

Thursday, September 30, 2010

prektising

yes...bila org tanya aku kerja apa...org tu pasti akan jadi keras kejung (mcm dah kena sumph dgn kelembai) lantas bertanya balik pd aku..betol ker? boleh ke bercakap kt court (berani ker)? awk kena naik atas kerusi ke nak bercakap (like im pendek sgt laa)? and yes..yes...org2 tersebut tak laen dan tidak bukan adalah org2 yg ku kenal malah sedara sepupu sepapat aku jgk kot....
hmmm..begitu lah...sadisnya jadi org yg selalu d cemburui ramai (cess..ayat pengubat jiwa lara) =p
ok...thats not d real story i want to share here ..d exact story is bigger and more informative than telling u guys how sickening sometimes people can be...
there are misleading ideas that prektising in big cities i.e KL (or wherever cities it is) is more challenging rather somehow d pandang hebat lah kunun.
me myself can not denied it...wit ol d "gelamer" attention u'll get when u stepping into the Mahkamah wit d "glameres" high heels (although d heel is killing u)..and d jacket, d file u carrying wit,...we try so hard to hide the reality of our life...
d reality is...we are nothing better than other person...perhaps some of us has been mentally torture more than others...being scolded every days either by boss or clients (really sucks).., d never-finish-workload..,under-paid.., never-ending-not-paid overtime..and d list goes on...
thank God..i left ol d "fairy-tales for success" there n back to my country home..a small city but full of its own "suprise" i never knew i would xperience..
i know now where i really belongs..i realise we can only dream but never dream too big beyond ur capability..
yes i learn alot there but i must say that i learn more here..

Tuesday, September 21, 2010

...trip to johore....

think ita a gud start to write sumthing relax and easy here....bout our trip to johore..


we plan to pay kak zaza a visit since it her wedding day last saturday...pln depart at 8 am...tp biasa lah...janji melayu..heeee..


early in the morning (note: tak mandi lg waktu tu ...lalok3 lg) i saw this in the kitchen...whoooaa.. m i dreaming or what...

shaikh in the kitchen making us sandwish utk semua org...omg...buang tebiat agaknye dak ni...



jarang aku lihat keadaan demikian didepan mata..aku ada 5 abg/adik lelaki kt rumah tp dorng tak pernah plak serajin ni...nk makan sendiri pun merengek kt mak suh masak ini dan itu...kalo mak g berombongan kemana2 (biasanya ikut rombngan kenduri kawen) lg lah haru.. "bila mak nk balik" atau " lama nya mak berjalan" ...thats why la pada aku ini juga satu phenomena yg sgt sukar dpercayai...



for me sejok ati memandang shaikh yg rajin itu...patut lah ramai mokcik2 kt kpg dia berkenan nk jadikan menantu..hehehe... but sori gurls..shaikh sudah ada yg punye..kuang3
syabas bethe...successfully make a big impression in the early morning...

by the way ...sodap jgk sandwish ko tu shaikh..hehe.. len kali buh tomato and timun k.. n ooo wat pedas skit yea...baru lah terbaekkkk..heee..ok lah enuf dgn budak shaikh nih..


kedebuk..kedebak...last2 kul 10 lebih gak ktorng bertolak....

tgk muka kak ain yg gembira bgt dapat duk seat depan...hmmmmm....shaikh plak demo skill bawa keta sambil pejam mata...scary ooooo.......=)






haaa....ni plak rival kitorng....jumpa mana ntah..tiba2 ajak kitorng fight....x mo ah...mesti demo kaloh punyer....dlm keta mengandungi din, nuha d lady driver sopi n irwan....




makan time...best sgt ke sopi roti tu?

oleh kerna jauh lg perjalanan...mereka pun decide utk mencekik sebentar..huhu..


shaikh memberi taklimat sambil memuji masakan beliau..cehh..!!

tahu tak brapa jauhnya batu pahat dr kl? 3 jam lebih kot...penat ya rabbi...naseb baek aku xditugaskan utk drive..kalo x...mmg lama lg lah nak menyampainye..

akhirnya..yg kami cari dah jumper..inilah pengantin nyer...cunmelecun...kawen jgk kak zaza kita yea..siap jadi sifi lg...


nyum3...lauk kenduri... pas mkn kenduri terus shoot g kluang plak.. lihat lah wajah2 kelaparan mereka..



beraye ke rumah faizah d kluang after that...mmg best lontong and ayam msk merah mmg terbaeekk..hehehe...siap terbungkang lg pas mkn sampai la ke maghrib..pas maghrib bru blik semula ke kl.. kucar-kacir kehidupan tuan umh semasa keberadan kami..ngeee..time kasih encik tuan umh sbr melayan kami..jgn serik jemput kami lg taun dpan...=)

Monday, September 13, 2010

suatu hari d hari raya.

...aku rasa korang dah tau post jenis apa yg aku nak tulis nih..
kalo tak geram @ marah ..mesti post sedey kan? hehe...

aku nak citer pasal org yg paling aku syg...arwah ayah aku...

mmg arwah abah orgnye agak garang.. kami adik beradik xberani nak bercakap dgn abah.. kalau nak minta duit belanja pun mesti melalui mak..

kalo tgh lepak2/baring2 depan tv..tiba2 dgr moto abah balik (biasanya arwah abah balik dr kedai.. mengeteh) ..kitorng akan cepat2 bangun dari baring-baring dan cepat2 buat2 mcnyapu ke..kemas apa yg patut ke..sbb abah mmg x suka umah x kemas..kalo tak dia mesti bising...

lg 1 arwah abah mmg pantang kalo anak2 dia kawan dgn lelaki...jumpa2 @ dating2 ni mmg xdapek lah......even kua minum dgn kwn pon kalo dia tau dia pasti marah..

namun kebaikan arwah abah ialah arwah abah tak pernah tinggal solat..selalu aku perhatikan ..aku bersyukur abah aku dlm garang2 nya tetap merendah diri pd Yang Esa...(aku ni??...hmmm..)

5 tahun kebelakang ini..abah dah tak bersama kami lg...kehilangan abah sgt kami rasai.. kehadiran abah yg dulu bagai pengawas di rumah sgt kami rindui...adik2 semua bagaikan tak takut lg pd sesiapa pun sejak abah hilang dari mata...

di pusara abah kami menghadiahkan yassin dan doa agar arwah tenang disana... aku berharap agar doa2 ku yg tak seberapa utk abah didengar dan dimakbulkan Tuhan alam ini... semoga keikhlasan dan keringat abah yg membasahi baju demi membesarkan kami 10 beradik akan dibalas oleh Allah ..dan semoga segala kesalah abah diampunkan Rabbul izzati ...Amiin..