Pages

Search This Blog



wElCOME aLL...

aLL abOard....

Come AnD LeTS jOin Me To The AdvenTuRe Of My Life...
(AdvEnTure Lah SgT..iT WAS JuS iNViTATAtIOn To TreAT hAHAha..)

My LifE, sAD, hAPPy wILL bE sHARE wITH u...

NjOY... =)



Monday, September 13, 2010

suatu hari d hari raya.

...aku rasa korang dah tau post jenis apa yg aku nak tulis nih..
kalo tak geram @ marah ..mesti post sedey kan? hehe...

aku nak citer pasal org yg paling aku syg...arwah ayah aku...

mmg arwah abah orgnye agak garang.. kami adik beradik xberani nak bercakap dgn abah.. kalau nak minta duit belanja pun mesti melalui mak..

kalo tgh lepak2/baring2 depan tv..tiba2 dgr moto abah balik (biasanya arwah abah balik dr kedai.. mengeteh) ..kitorng akan cepat2 bangun dari baring-baring dan cepat2 buat2 mcnyapu ke..kemas apa yg patut ke..sbb abah mmg x suka umah x kemas..kalo tak dia mesti bising...

lg 1 arwah abah mmg pantang kalo anak2 dia kawan dgn lelaki...jumpa2 @ dating2 ni mmg xdapek lah......even kua minum dgn kwn pon kalo dia tau dia pasti marah..

namun kebaikan arwah abah ialah arwah abah tak pernah tinggal solat..selalu aku perhatikan ..aku bersyukur abah aku dlm garang2 nya tetap merendah diri pd Yang Esa...(aku ni??...hmmm..)

5 tahun kebelakang ini..abah dah tak bersama kami lg...kehilangan abah sgt kami rasai.. kehadiran abah yg dulu bagai pengawas di rumah sgt kami rindui...adik2 semua bagaikan tak takut lg pd sesiapa pun sejak abah hilang dari mata...

di pusara abah kami menghadiahkan yassin dan doa agar arwah tenang disana... aku berharap agar doa2 ku yg tak seberapa utk abah didengar dan dimakbulkan Tuhan alam ini... semoga keikhlasan dan keringat abah yg membasahi baju demi membesarkan kami 10 beradik akan dibalas oleh Allah ..dan semoga segala kesalah abah diampunkan Rabbul izzati ...Amiin..

2 comments: