Pages

Search This Blog



wElCOME aLL...

aLL abOard....

Come AnD LeTS jOin Me To The AdvenTuRe Of My Life...
(AdvEnTure Lah SgT..iT WAS JuS iNViTATAtIOn To TreAT hAHAha..)

My LifE, sAD, hAPPy wILL bE sHARE wITH u...

NjOY... =)



Sunday, June 13, 2010

apa la nak jadi..

carita yg aku nak cite ni bukan bertujuan mengutuk atau mencaci org berkenaan...cuma sekadar buat renungan kita bersama....

Dulu waktu aku stil duk kt Plaza aku duk dgn 2 org dak ...tingkatan 3 sorang dan sorng suppose sekolah tp drop....

satu waktu yg material aku tanya dia...mengucap tu mcmne...boleh bacakan?

dia seakan blur...dan hesitate....dan hanya menjawap - hmmmmm....urrr......urmmmmm....

waktu tu aku terkedu dah...bukan nak kata aku alim ke apa...aku mengaku aku pun jahil ttng agama....tp ni aku tak boleh blah...its not that a matter saat ni ko nak mati n then ko tak leh ngucap...its different story...ni budak yg waras, sihat dan berakal.....

last2 dia cakap...kejap eh...and recite doa iftitah sampai abes.......and bila sampai part 2 kalimah syahadah tue...baru dia cakap....ayshadu anla ilaha illah....waasyhadu annamuhammadarasullullah...ha..."yang ni kan 2 kalimah syahadah?"

Astagfirullah hal azim.......

No comments:

Post a Comment